tisdag 22 maj 2012

Fan vad kul! Då kör vi igång en utmaning igen. Förra sommaren gick det så himla bra så nu är det hög tid igen!

Detta är alltså det som ska genomföras:

20 träningspass
500 armhävningar
1000 Utfall
500 burpees
100 min planka
100 min jägarvila
50km
 
Allt detta på fyra veckor. Som det ser ut just nu verkar det som att vi blir 5-6 st. Kul!
Jag kommer lägga upp det som förra sommaren. Jag bloggar här om hur det går för mig varje dag. Hur jag tränar och prickar av på listan. Ni kommenterar här (eller på facebook om det passar bättre) men det är rätt kul att ha allt samlat på samma ställe då det blir mer peppande att läsa hur det gör för alla andra.

Jag kommer köra 3 gympass per vecka. En tre-split. Alltså olika muskelgrupper varje gång. Detta för att verkligen köra slut på kroppen och slippa träna med träningsvärk. Jag har lagt upp det i BÅL - ÖVERKROPP - BEN, startar alla gympass med 2 km uppvärming på löpband och avslutar med utmaningsövningarna.
Utöver det är det två löppass per vecka. 4 km utomhus och när jag kommer tillbaka kör jag utmaningsövningarna.
För att verkligen se hur mycket som kan hända om man kör hårt i fyra veckor så startar och avslutar vi med ett maxtest. Set är sjukt kul att ha att jämföra med för att se det skett någon förbättring.

  • Maxtest 1: 5 km så snabbt som möjligt, inne eller ute. Dock på samma sätt båda gångerna.  
  • Maxtest 2: Plankan. På knä eller på tå, eller börja på tå och fortsätt på knä, beroende på hur stark du är. Håll ut så länge du orkar.
  • Maxtest 3: Armhävningar. Så många du orkar på en minut. På knä eller på tå, eller börja på tå och fortsätt på knä, beroende på hur stark du är.
  • Maxtest 4: Upphopp. Så många du hinner på 1 minut. Händerna ska nudda golvet mellan hoppen och klappa i luften i hoppet.
  • Maxtest 5: Jägarvila. Stå i jägarvila så länge du orkar.
Det kommer bli tufft men nu jäklar! Pepp! Rapportering sker kontinuerligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar